Home Sponsors
Programma deze week
groep 1 groep 2
datum uur km punten uur   km punten
za 15/08/209:00Visputten7019:00'Rotterdam'GV631
zo 16/08/209:00Fortenroute6919:00GraauwRW601

elke woensdag18:25vrije oefenritten: vertrek aan station Belsele

Coronamaatregelen: dagritten afgelast

Vanaf augustus zullen alle lange zaterdagritten met start om 9 uur afgelast worden.

Het bestuur heeft deze moeilijke beslissing genomen na evaluatie van de voorbije ritten. Bij de eerdere dagritten ging bij de tussenstops iedereen toch door elkaar in en uit de volgwagen om de rugzakjes te nemen, hoewel we gevraagd hadden dit over te laten aan 1 verantwoordelijk bestuurslid. Door de kleinere toegelaten sociale bubbels, is het ook moeilijker om nog geschikte stopplaatsen te vinden, en we willen vermijden dat de helft van de groep toch een plaats zoekt in een café, terwijl de rest van de groep aan de volgwagen staat te wachten of zelfs doorrijdt.

De namiddagritten zullen wel nog doorgaan, want hier is geen tussenstop voorzien. Bij voldoende opkomst zal de groep in 2 gesplitst worden. Indien dit niet zo is, wordt de rit gereden als rit van de b-groep. Respecteer de snelheid voor deze groep (+/- 27 km/u).

Ondanks verschillende oproepen, zowel door ons, als door de specialisten die in de media verschijnen, om niet te spuwen of snuiten in de groep, wordt hier toch nog tegen gezondigd. Wie hierop nog betrapt wordt, zal onmiddellijk de groep moeten verlaten en wordt niet meer toegelaten tot de clubritten.

Vergeet ook niet dat het verplicht is een mondmasker bij te hebben in verschillende gemeenten, waaronder ook in Sint-Niklaas. Het dragen is voorlopig nog niet verplicht (behalve als voetganger in een zone tussen het station, Stationsstraat, Grote Markt, H.Heymanplein, Nieuwstraat). Bij het betreden van een handels- of horecazaak en er zich verplaatsen is het wel verplicht mond en neus te bedekken met een masker. Ook in het clublokaal geldt dit, zowel in de cafetaria zelf, als in de gang en toiletten van de sporthal.

Respecteer ook nog steeds de andere regels, zoals fysiek contact te vermijden (geen handen schudden!), afstand houden, regelmatig handen wassen en desinfecteren en je wekelijkse contacten te beperken tot 5 personen.

Hou de regels en raadgevingen van de overheid in de gaten, want het is niet onwaarschijnlijk dat deze de komende dagen en weken nog zullen aangepast (verstrengd) worden.

Doe je best en hou het veilig, zodat we hopelijk nog een aangenaam en veilig seizoenseinde kunnen beleven.

Snelheid

De laatste weken krijgen we weer regelmatig opmerkingen over te hoge snelheden in beide groepen. Daarom willen we nog eens vragen om met iedereen rekening te houden. We rijden al 50 jaar met het motto 'Samen uit, samen thuis'. Dat betekent dat iedereen in staat moet zijn op een comfortabele manier de rit uit te rijden. Dit kan enkel maar indien de snelheid van de groep wordt aangepast aan wie het wat moeilijker heeft.

De kopmannen moeten dit doen door regelmatig om te kijken en indien nodig het tempo wat te laten zakken. Bij het aflossen op kop moet er voor gezorgd worden dat de snelheid niet opgedreven wordt. Wie van de kop af gaat, stopt gewoon even met trappen, wie overneemt komt zo vanzelf op kop, zonder het tempo te moeten verhogen.

Maar ook wie het onderweg moeilijk heeft, moet zijn verantwoordelijkheid dragen. Vaak bereiken klachten over de snelheid ons pas na de rit, of moeten we ze lezen op Strava, facebook, enz. Wanneer je het moeilijk hebt onderweg, kan je beter direct een seintje geven zodat er direct iets kan gedaan worden aan de snelheid. Wees niet bang om je te laten horen!

Herstart clubritten

Vanaf zaterdag 4 juli 2020 hervatten de clubritten van de Belseelse Trappers! De nieuwe, aangepaste rittenkalender staat online.

Er zijn wel (vanzelfsprekend) een heleboel veranderingen op til.

Allereerst: er zal dit jaar geen clubkampioenschap meer georganiseerd worden. Omdat we een half jaar verloren hebben, zullen de sponsorgelden voor dit jaar niet opgehaald worden en dus ook niet gebruikt kunnen worden voor de prijzenpot van het clubkampioenschap en de materiaalpremie. Bovendien wordt het (zeker voor de damesgroep) moeilijk om nog te voldoen aan het minimumaantal van 20 ritten. Door het niet organiseren van de tijdritten, kunnen we zo ook 2 weekend langer gewoon blijven doorfietsen.

Om onveilig samentroepen zoveel mogelijk te vermijden, verzamelen we voor de rit aan de voorzijde van de sporthal in plaats van binnen in het clublokaal. We proberen ons met beide groepen zoveel mogelijk apart op te stellen en vragen om ook onderling afstand te houden. Aangezien er geen clubkampioenschap meer is, is het tekenen van het controleblad niet meer verplicht dit seizoen. Ook de 50 cent deelnameprijs moet tot eind dit seizoen niet meer betaald worden. De clubkas is gezond genoeg om onkosten voor de volgwagen zelf te dragen (vergoeding chauffeurs, reservemateriaal, eventuele tankbeurt, water om drinkbussen bij te vullen, ...). Er zal wel nog een controleblad zijn voor wie toch graag zijn statistieken op peil houdt voor zijn totaal aantal Trappersritten. Als je dat wil, kan je aan de volgwagenchauffeur vragen om jouw aanwezigheid te registreren.

In de volgwagen zullen de nodige beschermingsmaterialen aanwezig zijn (handgel, gezichtsschermen, mondmaskers, handschoenen, ...) voor wie door pech gebruik zou moeten maken van de volgwagen.

De toegang tot de volgwagen zal steeds moeten verlopen via de volgwagenchauffeur. Probeer de komende tijd niet onnodig gebruik te maken van de fietspompen, maar pomp je banden thuis voldoende op. Breng geen extra bagage/reservekledij mee, of hou het zelf bij! Enkel voor de dagritten laten we toe een tasje met je picnic mee te geven met de volgwagen. Maar ook dit zal met voldoende aandacht voor de veiligheidsregels moeten behandeld worden. Dus alleen de volgwagenchauffeur of verantwoordelijk bestuurslid zal de tassen in en uit de auto laden. Kom niet in groep rond de auto drummen! Wanneer bij warm weer extra waterbevoorrading gewenst is, zal dit ook weer met nodige orde gebeuren en enkel door de volgwagenchauffeur of verantwoordelijk bestuurslid.

Voor de geplande dagritten hopen we zoveel mogelijk op een terras terecht te kunnen voor de middagstops. Op terrassen geldt, net als bij alle horecazaken, zoals ook ons clublokaal, dat maximaal 10 personen per tafel mogen zitten, waarbij die 10 personen dan tot je wekelijkse bubbel moeten behoren. Probeer je hier zoveel mogelijk aan te houden om mogelijke verspreiding van het virus te vermijden.

Films

Heb je Netflix al uitgekeken in deze coronatijden? Kijk dan eens naar de beelden uit de oude doos van de Belseelse Trappers.

In de loop van de Trappersgeschiedenis werden de Trappers ook af en toe gefilmd tijdens hun activiteiten. Op de startvergadering toonden we hiervan enkele fragmenten. Op de filmpagina kan je alles thuis bekijken via Youtube, met geluid en/of muziek (dat je gelukkig ook kan uitzetten :-)).

Nieuwe volgwagen en chauffeur

Nadat Garage Benelux vorig jaar de deuren sloot, schiet Garage Dany Annaert uit de Nauwstraat ons ter hulp door het ter beschikking stellen van een soortgelijke volgwagen voor de tweede groep. Hij heeft ons ook al toegezegd de sponsoring over te nemen voor de volgende clubkledij. Het bestuur dankt Dany Annaert voor dit sympathieke gebaar.

Door gezondheidsproblemen moest vorig seizoen ook onze tweede volgwagenchauffeur Etienne Van Clapdurp afhaken. Omdat enkele leden zijn taak overnamen (bedankt Etienne De Vijlder, Roger Blendeman, en anderen), konden we toch steeds beide groepen beveiligen en bijstaan met een volgwagen. Deze situatie was niet ideaal, want vanzelfsprekend zitten zij ook liever op de fiets dan in de volgwagen. Daarom zijn we ook zeer blij dat we met Herman Raes een nieuwe vaste volgwagenchauffeur gevonden hebben. Herman was in de jaren tachtig fietsend lid van de club, en heeft nu de gelegenheid om opnieuw bij de Trappers te komen als volgwagenchauffeur. Wij verwelkomen hem met open armen en zijn ervan overtuigd dat hij snel met zijn nieuwe taak vertrouwd zal zijn.

Reservewielen

Steeds meer leden rijden tegenwoordig met schijfremmen. Daarom krijgt het bestuur de vraag om ook reservewielen met schijfremmen aan te kopen voor de volgwagens.

Wij zijn bereid op deze vraag in te gaan, maar dit is niet zo eenvoudig als het klinkt, aangezien er geen technische standaard bestaat op dit vlak. Er zijn wielen met remschijven van verschillende diameters, en ook op het vlak van bevestiging is er nog geen conformiteit (steekas of traditionele snelsluiting). Dus zelfs als we al wielen met schijfremmen in de auto zouden hebben, kunnen we mogelijk nog niet iedereen helpen.

Daarom zullen we proberen de eerste weken bij te houden welk type schijven en assen het meest aanwezig is in het Trapperspeloton. Als er een type duidelijk bovenuit steekt, zal de club zeker de aanschaf van een set reservewielen overwegen (voor beide volgwagens).

Wie nu al met schijfremmen rijdt, kan ons ook per mail laten weten welk configuratie hij/zij gebruikt.

Indien er iemand lek rijdt met schijfremmen zal de groep niet wachten. Het 'slachtoffer' dient zelf in te staan voor de herstelling en zal dan in de volgwagen weer bij de groep gebracht worden.

Wij rekenen op jullie begrip en medewerking.

GPS-routes

Omdat de website Gpsies.com gestopt is, zullen de kaarten en GPS-bestanden van de Trappersritten voortaan op Plotaroute.com ter beschikking gesteld worden.

Naarmate het seizoen vordert, zullen de Trappersritten worden toegevoegd.

Lees meer over het hoe en waarom op de GPS-pagina van onze site.

Uitverkoop clubkledij

Om de 5 jaar veranderen we van clubkledij. 2020 is het vijfde en dus laatste jaar van de huidige kledij.

Het bestuur is al volop bezig met de sponsors te onderhandelen om hun sponsoring te verlengen, en met het selecteren van kledingfabrikanten voor de volgende uitrusting. Wellicht in september mogen jullie een uitnodiging verwachten om de nieuwe kledij te passen te te bestellen. Als alles dan verloopt zoals gepland, wordt die nieuwe clubkledij net voor of na nieuwjaar 2021 geleverd en verdeeld.

Ondertussen is er van de meeste maten en modellen nog voldoende stock van de huidige clubkledij op voorraad voor nieuwe leden, en bestaande leden die nog iets willen bijbestellen.

Om te zorgen dat we onze stock zoveel mogelijk kunnen uitputten, bieden we de huidige voorraad aan aan halve prijs De prijzen op het bestelformulier dat je vindt onder 'Documenten', mag je dus delen door twee! Opgelet: dit geldt voor bestaande leden en nieuwe leden, en op kledij die nog in voorraad is. Er wordt dit jaar bij Vermarc geen nieuwe bestelling meer geplaatst van de bestaande clubkledij.

Parcoursaanpassingen

De wegenwerken in de buurt van de Ossenhoek, richting Sint-Pauwels zijn weer een nieuwe fase ingegaan. We kunnen we weer langs de Kerkstraat en Gentstraat naar Sint-Pauwels en terug. Enkel richting Sint-Pauwels moeten we het laatste stukje een beetje omrijden via de Potterstraat naar de Dries, omdat dat stuk door coronamaatregelen (uitbreiding terrassen) tijdelijk enkele richting geworden is richting Belsele.

Ook enkele andere ritten zijn lichtjes aangepast, in de aanloop of het terugkomen. De rit Wachtebeke is ook aangepast in het stuk vrije snelheid. Omdat de zuidelijke parallelweg (deels) opnieuw geasfalteerd is, blijven we vanaf nu opnieuw langs deze kant rijden en moet er onderweg niet meer van kant gewisseld worden aan Langelede en in Stekene.

Het Wijnveld wordt aan het station van Sinaai heraangelegd in augustus. Ritten die normaal langs daar vertrekken, zullen omgeleid worden langs de Molenstraat/Stenenmuur. Vanaf september tot eind dit jaar worden daar ook de Hooimanstraat en Stationswegel aangepakt, maar dat heeft geen invloed op onze ritten. Leden die uit die richting naar Belsele komen, moeten er natuurlijk wel rekening mee houden en omrijden langs Stenenmuur, Kouter of Oude Baan.

Wie een gps-toestel heeft, laadt best wekelijks opnieuw de ritten in zodat je op de hoogte blijft van de laatste parcoursaanpassingen.

Oproep: Trappersgeschiedenis

De feestelijkheden voor ons 50ste seizoen zijn uitgesteld naar volgend seizoen. Je kan nog altijd helpen met het samenstellen van de geschiedenis van de club aan de hand van originele documenten (bijvoorbeeld oude clubblaadjes, klassementen, ledenlijsten, inschrijvingsformulieren voor Trappersfeesten en andere activiteiten, bestelformulieren voor clubkledij, enz.) en foto's (groepsfoto's, kampioenenportretten, diverse foto's tijdens ritten en andere activiteiten).

Vooral van de periode 1971 tot 1990 zijn we nog op zoek naar allerlei bewijsmateriaal. Heb je iets liggen dat hiervoor kan dienen, aarzel dan niet om de voorzitter te contacteren zodat hij alles kan inscannen of fotograferen. Je krijgt zeker alles terug.

Ook ideeën om het jubileumjaar extra in te vullen, zijn steeds welkom.

Dank voor jullie medewerking.

Wegenwerken

Het kruispunt 'Ossenhoek' is nog steeds onderbroken. De ritten via Sint-Pauwels zullen we omgeleid worden via de Puyveldestraat en Lijkveldestraat/Klapdorp naar Sint-Pauwels of Puyveldestraat en Vlasrootstraat naar Kemzeke.

Ook in de Neerstraat in Waasmunster zijn grote werkzaamheden gestart, waardoor we zeker anderhalf jaar niet langs deze weg richting Lokeren kunnen rijden. Wanneer we die richting uitmoeten, zullen de ritten omgeleid worden via Sinaai of Zele.

Hinder bouwwerken

De doorgang aan de rechterkant van de sporthal is versperd wegens de bouwwerken aan de school. Daarom raden we aan om langs links rond de sporthal te rijden om de cafetaria te bereiken. Om de start vlot te laten verlopen, vragen we dat de eerste groep zich na het tekenen van het controleblad zich ook links van de sporthal verzameld voor het vertrek. De tweede groep verzamelt achteraan het terras van de cafetaria. Wacht steeds tot de chauffeur van de volgwagen in de wagen zit en het vertreksein gegeven heeft vooraleer te vertrekken!

Dank voor jullie medewerking.

Lidmaatschap 2020

Het aansluitingsformulier voor het nieuwe seizoen staat op de website. Vanaf nu kan je je lidmaatschap verlengen. Je kan ook wachten tot de voorstelling van het nieuwe seizoen op de startvergadering op 1 februari 2020. Maak je aansluiting zeker in orde voor de start van het seizoen, zodat je van bij de eerste rit in orde bent met de verzekering.

Onze privacyverklaring is ongewijzigd, en het clubreglement is op enkele kleine details na ook onveranderd.

Download het toetredingsformulier hier en bezorg het ons ingevuld terug. Vergeet niet de vakjes aan te kruisen waarmee je akkoord gaat met onze privacyregels en het clubreglement.

Privacy

Op 25 mei 2018 werd de nieuwe privacywet van kracht. De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG; GDPR in het Engels) bepaalt dat iedereen die gegevens bijhoudt kenbaar moet maken welke gegevens bijgehouden worden, waarom dit gebeurt, en welke rechten en plichten hieraan verbonden zijn. Deze regels gelden niet alleen voor bedrijven, maar ook voor verenigingen, en dus ook voor de Belseelse Trappers.

Je kan onze privacyverklaring nalezen op de website.

Eigenlijk is dit gewoon een kwestie van gezond verstand. We gebruiken en bewaren je gegevens enkel voor de praktische organisatie van onze clubwerking en behandelen ze met de grootste zorg. Ze worden nooit gebruikt voor publicitaire doelen. En wie liever niet herkenbaar is op foto's of beeldmateriaal van de club, kan dit eenvoudig melden zodat de foto verwijderd wordt of onherkenbaar gemaakt.

Nieuwe leden

Nieuwe leden blijven welkom. Wie liever eerst eens wil proberen of onze club je bevalt, kan de eerste drie keren 'op proef' meerijden en daarna pas beslissen om echt aan te sluiten bij de Belseelse Trappers.