Home Sponsors
Programma deze week

groep 1 groep 2
datum uur
km punten uur
  km punten
za 21/09/19 13:00 Kieldrecht 69 1 - -   - -
zo 22/09/19 9:00 Visputten 70 1 9:00 Graauw RW 57 1

Tussenstand clubkampioenschap

De tussenstand in het clubkampioenschap is weer volledig bijgewerkt.

Voorlopig hebben 12 dames genoeg ritten heeft gereden om te mogen deelnemen aan de kampioenschapsrit. 2 komen nog in aanmerking om zich daarbij aan te sluiten en moeten nog 1 of 2 ritten rijden. Met nog 2 weekends en dus maximaal 4 ritten op het programma, kan het nog!

20 ritten halen is bij de heren geen probleem. Daar speelt de strijd zich af op het vlak van de punten, om zo in de top 20 te raken. In theorie komen de plaatsen 21 tot 24 nog in aanmerking, maar dan moeten ze rekenen op iemand tussen plaats 14 en 20 die nog een steekje laat vallen.

Met zoals gezegd nog 4 ritten die in aanmerking komen, komt er ook zicht op wie genoeg gereden heeft om een materiaalpremie te ontvangen dit jaar. Wie maximaal deelnam dit seizoen, zal aan 68 ritten hebben kunnen deelnemen. 35% daarvan komt neer op 24 ritten. Dus wie 24 ritten of meer reed, krijgt een waardebon voor Van Eyck Sport of 't Fruitparadijs. Opgelet: het groene percentage in de tabel betekent nog niet dat je al zeker bent van de premie, omdat er nog 6 mogelijke ritten bijkomen. Kijk daarom naar de kolom met het aantal gereden ritten. Heb je er daar 24 of meer, dan mag je wat verwachten na het seizoen.

Aandacht voor snelheid

Na een geslaagd weekend in Friesland kreeg het bestuur van de thuisblijvers - nog maar eens - klachten over onaangepaste snelheid tijdens de ritten. In de mail voorafgaand aan dat weekend was er nochtans uitdrukkelijk gevraagd om hier op te letten bij de ritten voor de thuisblijvers, omdat deze met de twee groepen samen gereden zouden worden. We zijn zeer ontsteld dat de 'vrijwillige kopmannen' deze boodschap niet schijnen na te leven. Wie zich niet kan houden aan een gepaste snelheid voor iedereen, heeft geen plaats in onze club en moet maar elders gaan rijden. Diverse andere clubs en groepen bieden mogelijkheden genoeg om aan een hogere snelheid te rijden. Als waarschuwingen niet helpen, beraadt het bestuur zich over andere sancties.

Waarom moet het trouwens steeds zo snel? Als het iets trager gaat is er meer tijd om te genieten van de omgeving en is er nog eens kans om met elkaar te praten onderweg. Bijna iedereen is het hiermee eens en toch laat iedereen zich opjagen en bijt zich vast in het wiel van de voorliggers, ook als die te snel rijden.

Bovendien worden we er niet jonger op, en toch wordt er jaar na jaar sneller gereden. Het is zeker niet zo dat een toestroom van jongere leden de oorzaak is van een stijgende gemiddelde snelheid. Laat ons er samen voor zorgen dat iedereen, jong en oud, nog lang plezier mag beleven tijdens de ritten van de Belseelse Trappers.

De rest van het seizoen zijn er op zaterdag alleen nog gemengde ritten. Laat ons tijdens deze weken bewijzen dat het ook anders kan en iedereen op een aangename manier de ritten kan beleven, ook al er eens geen bestuursleden in de buurt zijn om het tempo te regelen.

We rekenen op de medewerking van iedereen om solidair te zijn met de leden van beide groepen.

Wegenwerken

De komende weken staan er in de regio weer enkele wegenwerken gepland, waardoor sommige ritten aangepast zullen worden.

Zo zal er o.a. gewerkt worden in de Gentstraat, zodat ritten met vertrek of aankomst in de richting van Sint-Pauwels worden omgeleid. We zullen rondrijden via de Eikenlaan en de Marktstraat bij de ritten die in deze richting vertrekken of terugkomen. De situatie wordt opgevolgd en kan aangepast worden naargelang de werken zich verplaatsen.

In Eksaarde wordt gewerkt aan Eksaardedam richting Moerbeke. Hiervoor kunnen we rondrijden via Klein-Sinaai.

Lidmaatschap 2019

Lees eerst onze privacyverklaring en het clubreglement.

Download daarna het toetredingsformulier en bezorg het ons ingevuld terug. Vergeet niet de vakjes aan te kruisen waarmee je akkoord gaat met onze privacyregels en het clubreglement.

Zorg ervoor dat je tijdig je lidmaatschap verlengt, zodat je van bij de start van het seizoen verzekerd bent.

Privacy

Op 25 mei 2018 werd de nieuwe privacywet van kracht. De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG; GDPR in het Engels) bepaalt dat iedereen die gegevens bijhoudt kenbaar moet maken welke gegevens bijgehouden worden, waarom dit gebeurt, en welke rechten en plichten hieraan verbonden zijn. Deze regels gelden niet alleen voor bedrijven, maar ook voor verenigingen, en dus ook voor de Belseelse Trappers.

Je kan onze privacyverklaring nalezen op de website.

Eigenlijk is dit gewoon een kwestie van gezond verstand. We gebruiken en bewaren je gegevens enkel voor de praktische organisatie van onze clubwerking en behandelen ze met de grootste zorg. Ze worden nooit gebruikt voor publicitaire doelen. En wie liever niet herkenbaar is op foto's of beeldmateriaal van de club, kan dit eenvoudig melden zodat de foto verwijderd wordt of onherkenbaar gemaakt.

Nieuwe leden

Nieuwe leden blijven welkom. Wie liever eerst eens wil proberen of onze club je bevalt, kan de eerste drie keren 'op proef' meerijden en daarna pas beslissen om echt aan te sluiten bij de Belseelse Trappers.

Hinder bouwwerken

De doorgang aan de rechterkant van de sporthal is versperd wegens de bouwwerken aan de school. Daarom raden we aan om langs links rond de sporthal te rijden om de cafetaria te bereiken. Om de start vlot te laten verlopen, vragen we dat de eerste groep zich na het tekenen van het controleblad zich ook links van de sporthal verzameld voor het vertrek. De tweede groep verzamelt achteraan het terras van de cafetaria. Wacht steeds tot de chauffeur van de volgwagen in de wagen zit en het vertreksein gegeven heeft vooraleer te vertrekken!

Dank voor jullie medewerking.

Gezocht: volgwagenchauffeur(s)

Wegens aanhoudende gezondheidsproblemen van Etienne Van Clapdurp, zijn wij op zoek naar vrijwilligers die ons willen helpen als volgwagenchauffeur.

Daarom vragen wij jullie medewerking. Misschien kennen jullie wel iemand die graag met ons op pad gaat om ons bij te staan? Een (schoon-)vader (of moeder), buur, kennis, ...

De taak van volgwagenchauffeur bestaat uit het tijdig ophalen van de wagen bij de sponsor ('s morgens of daags voordien, afhankelijk van welke rit/volgwagen), het ophalen van het materiaal van de volgwagen in de garagebox (Belseledorp) van de club (rek met reservewielen, verbandskist, gereedschapskoffer, signalisatiemateriaal, ...), het bemannen van de inschrijvingstafel, het volgen van de groep en helpen bij problemen (materiaalpech, valpartijen), na de rit het materiaal weer opbergen in de garagebox en de volgwagen terugbrengen bij de sponsor.

Een kleine vergoeding is voorzien voor de chauffeurs.

Makkelijkst zou natuurlijk zijn wanneer we iemand vinden dien zowel zaterdag als zondag kan helpen, maar ook iemand die alleen zaterdag of zondag beschikbaar is, is zeker welkom.

Wie een geschikt persoon kent, mag het steeds melden aan het bestuur.

Als we (op termijn) niemand zouden vinden, zullen we een andere regeling moeten uitwerken, bijvoorbeeld een beurtensysteem waarbij iedereen eens aan bod komt als volgwagenchauffeur.

Woensdagavondritten

Tijdens de zomerperiode wordt er bij goed weer opnieuw gereden op woensdagavond. De ritten vertrekken om 18:25 aan het station van Belsele en worden aan matig tempo gereden zodat leden van beide tempogroepen welkom zijn. Waar de rit heen gaat, wordt ter plaatse beslist.

De woensdagavondritten tellen niet meer voor de clubkampioenschappen of materiaalpremie. Er wordt gereden zonder volgwagen, dus voorzie zelf reservemmateriaal voor bandenpech.

Infoblad 2019

Lees nu het nieuwe infoblad voor het seizoen 2019.

Of klik hier voor een alternatieve downloadlink.