Home Sponsors
Programma deze week
groep 1 groep 2
datum uur km punten uur   km punten
za 11/07/2013:00Zeedijk93113:00Eksaarde-MoerbekeRB611
zo 12/07/209:00Graauw7019:00AppelsPO611

elke woensdag18:25vrije oefenritten: vertrek aan station Belsele

Oproep: Kopwerk

Maandenlang hebben we er naar uitgekeken, en vorig weekend konden we eindelijk weer met de Trappers op pad.

En zoals te vrezen viel: na maandenlang goed fietsweer, kregen we al meteen te maken met bewolkt weer, af en toe wat gedruppel, maar vooral een heel strakke wind.

En al even traditiegetrouw staat iedereen dan bij de start van de rit in het ijle te staren om toch maar niet op kop te moeten rijden. Waarom toch? Dertig kilometer verder is iedereen dan wel paraat om vanaf de eerste meter te gaan springen in de vrije snelheid! Waarna de -met alle respect- mindere goden (oudere leden, dames, ...) die zich achter de kopmannen verschuilen, plots zelf op kop moeten gaan rijden. Tijdens de vrije snelheid zouden we dit nog kunnen begrijpen, maar zelfs daarna is er nauwelijks iemand hen van deze taak verlost. Waarna deze mensen het nog extra zwaar krijgen, terwijl de 'coureurs van de vrije snelheid' verderop in de groep zitten luieren en zich laten meevoeren in het zog van het peloton.

Wie kan dat fenomeen verklaren? Men kan wel 20 kilometer koersen in de vrije snelheid, maar daarvoor of daarna is het onmogelijk om een kopbeurt voor zijn rekening te nemen?

Als er 30 deelnemers aan de vrije snelheid zijn, en die nemen elk 1 kopbeurt van 2 kilometer voor zich (dat is minder dan 5 minuten!), dan moet iedereen maar 1 of hooguit 2 keer op kop rijden om voor de rest van de rit rustig in de wielen te kunnen meerijden en allemaal samen comfortabel weer naar het clublokaal te rijden.

Misschien moeten we voorwaarden stellen aan de vrije snelheid, en enkel deelname toelaten aan wie ook zijn deel van het kopwerk gedaan heeft?

Daarom nog eens, voor de zoveelste maal, een oproep: wees solidair met iedereen in de groep, en doe ook eens een deel van het kopwerk. Zeker bij omstandigheden als dit weekend (windkracht 4-5) kan iedereen het appreciŰren om eens uit de wind te worden gezet.

Herstart clubritten vanaf 4 juli 2020

Vanaf zaterdag 4 juli 2020 hervatten de clubritten van de Belseelse Trappers! De nieuwe, aangepaste rittenkalender staat online.

Er zijn wel (vanzelfsprekend) een heleboel veranderingen op til.

Allereerst: er zal dit jaar geen clubkampioenschap meer georganiseerd worden. Omdat we een half jaar verloren hebben, zullen de sponsorgelden voor dit jaar niet opgehaald worden en dus ook niet gebruikt kunnen worden voor de prijzenpot van het clubkampioenschap en de materiaalpremie. Bovendien wordt het (zeker voor de damesgroep) moeilijk om nog te voldoen aan het minimumaantal van 20 ritten. Door het niet organiseren van de tijdritten, kunnen we zo ook 2 weekend langer gewoon blijven doorfietsen.

Om onveilig samentroepen zoveel mogelijk te vermijden, verzamelen we voor de rit aan de voorzijde van de sporthal in plaats van binnen in het clublokaal. We proberen ons met beide groepen zoveel mogelijk apart op te stellen en vragen om ook onderling afstand te houden. Aangezien er geen clubkampioenschap meer is, is het tekenen van het controleblad niet meer verplicht dit seizoen. Ook de 50 cent deelnameprijs moet tot eind dit seizoen niet meer betaald worden. De clubkas is gezond genoeg om onkosten voor de volgwagen zelf te dragen (vergoeding chauffeurs, reservemateriaal, eventuele tankbeurt, water om drinkbussen bij te vullen, ...). Er zal wel nog een controleblad zijn voor wie toch graag zijn statistieken op peil houdt voor zijn totaal aantal Trappersritten. Als je dat wil, kan je aan de volgwagenchauffeur vragen om jouw aanwezigheid te registreren.

In de volgwagen zullen de nodige beschermingsmaterialen aanwezig zijn (handgel, gezichtsschermen, mondmaskers, handschoenen, ...) voor wie door pech gebruik zou moeten maken van de volgwagen.

De toegang tot de volgwagen zal steeds moeten verlopen via de volgwagenchauffeur. Probeer de komende tijd niet onnodig gebruik te maken van de fietspompen, maar pomp je banden thuis voldoende op. Breng geen extra bagage/reservekledij mee, of hou het zelf bij! Enkel voor de dagritten laten we toe een tasje met je picnic mee te geven met de volgwagen. Maar ook dit zal met voldoende aandacht voor de veiligheidsregels moeten behandeld worden. Dus alleen de volgwagenchauffeur of verantwoordelijk bestuurslid zal de tassen in en uit de auto laden. Kom niet in groep rond de auto drummen! Wanneer bij warm weer extra waterbevoorrading gewenst is, zal dit ook weer met nodige orde gebeuren en enkel door de volgwagenchauffeur of verantwoordelijk bestuurslid.

Voor de geplande dagritten hopen we zoveel mogelijk op een terras terecht te kunnen voor de middagstops. Op terrassen geldt, net als bij alle horecazaken, zoals ook ons clublokaal, dat maximaal 10 personen per tafel mogen zitten, waarbij die 10 personen dan tot je wekelijkse bubbel moeten behoren. Probeer je hier zoveel mogelijk aan te houden om mogelijke verspreiding van het virus te vermijden.

Films

Heb je Netflix al uitgekeken in deze coronatijden? Kijk dan eens naar de beelden uit de oude doos van de Belseelse Trappers.

In de loop van de Trappersgeschiedenis werden de Trappers ook af en toe gefilmd tijdens hun activiteiten. Op de startvergadering toonden we hiervan enkele fragmenten. Op de filmpagina kan je alles thuis bekijken via Youtube, met geluid en/of muziek (dat je gelukkig ook kan uitzetten :-)).

Nieuwe volgwagen en chauffeur

Nadat Garage Benelux vorig jaar de deuren sloot, schiet Garage Dany Annaert uit de Nauwstraat ons ter hulp door het ter beschikking stellen van een soortgelijke volgwagen voor de tweede groep. Hij heeft ons ook al toegezegd de sponsoring over te nemen voor de volgende clubkledij. Het bestuur dankt Dany Annaert voor dit sympathieke gebaar.

Door gezondheidsproblemen moest vorig seizoen ook onze tweede volgwagenchauffeur Etienne Van Clapdurp afhaken. Omdat enkele leden zijn taak overnamen (bedankt Etienne De Vijlder, Roger Blendeman, en anderen), konden we toch steeds beide groepen beveiligen en bijstaan met een volgwagen. Deze situatie was niet ideaal, want vanzelfsprekend zitten zij ook liever op de fiets dan in de volgwagen. Daarom zijn we ook zeer blij dat we met Herman Raes een nieuwe vaste volgwagenchauffeur gevonden hebben. Herman was in de jaren tachtig fietsend lid van de club, en heeft nu de gelegenheid om opnieuw bij de Trappers te komen als volgwagenchauffeur. Wij verwelkomen hem met open armen en zijn ervan overtuigd dat hij snel met zijn nieuwe taak vertrouwd zal zijn.

Reservewielen

Steeds meer leden rijden tegenwoordig met schijfremmen. Daarom krijgt het bestuur de vraag om ook reservewielen met schijfremmen aan te kopen voor de volgwagens.

Wij zijn bereid op deze vraag in te gaan, maar dit is niet zo eenvoudig als het klinkt, aangezien er geen technische standaard bestaat op dit vlak. Er zijn wielen met remschijven van verschillende diameters, en ook op het vlak van bevestiging is er nog geen conformiteit (steekas of traditionele snelsluiting). Dus zelfs als we al wielen met schijfremmen in de auto zouden hebben, kunnen we mogelijk nog niet iedereen helpen.

Daarom zullen we proberen de eerste weken bij te houden welk type schijven en assen het meest aanwezig is in het Trapperspeloton. Als er een type duidelijk bovenuit steekt, zal de club zeker de aanschaf van een set reservewielen overwegen (voor beide volgwagens).

Wie nu al met schijfremmen rijdt, kan ons ook per mail laten weten welk configuratie hij/zij gebruikt.

Indien er iemand lek rijdt met schijfremmen zal de groep niet wachten. Het 'slachtoffer' dient zelf in te staan voor de herstelling en zal dan in de volgwagen weer bij de groep gebracht worden.

Wij rekenen op jullie begrip en medewerking.

GPS-routes

Omdat de website Gpsies.com gestopt is, zullen de kaarten en GPS-bestanden van de Trappersritten voortaan op Plotaroute.com ter beschikking gesteld worden.

Naarmate het seizoen vordert, zullen de Trappersritten worden toegevoegd.

Lees meer over het hoe en waarom op de GPS-pagina van onze site.

Uitverkoop clubkledij

Om de 5 jaar veranderen we van clubkledij. 2020 is het vijfde en dus laatste jaar van de huidige kledij.

Het bestuur is al volop bezig met de sponsors te onderhandelen om hun sponsoring te verlengen, en met het selecteren van kledingfabrikanten voor de volgende uitrusting. Wellicht in september mogen jullie een uitnodiging verwachten om de nieuwe kledij te passen te te bestellen. Als alles dan verloopt zoals gepland, wordt die nieuwe clubkledij net voor of na nieuwjaar 2021 geleverd en verdeeld.

Ondertussen is er van de meeste maten en modellen nog voldoende stock van de huidige clubkledij op voorraad voor nieuwe leden, en bestaande leden die nog iets willen bijbestellen.

Om te zorgen dat we onze stock zoveel mogelijk kunnen uitputten, bieden we de huidige voorraad aan aan halve prijs De prijzen op het bestelformulier dat je vindt onder 'Documenten', mag je dus delen door twee! Opgelet: dit geldt voor bestaande leden en nieuwe leden, en op kledij die nog in voorraad is. Er wordt dit jaar bij Vermarc geen nieuwe bestelling meer geplaatst van de bestaande clubkledij.

Oproep: Trappersgeschiedenis

De feestelijkheden voor ons 50ste seizoen zijn uitgesteld naar volgend seizoen. Je kan nog altijd helpen met het samenstellen van de geschiedenis van de club aan de hand van originele documenten (bijvoorbeeld oude clubblaadjes, klassementen, ledenlijsten, inschrijvingsformulieren voor Trappersfeesten en andere activiteiten, bestelformulieren voor clubkledij, enz.) en foto's (groepsfoto's, kampioenenportretten, diverse foto's tijdens ritten en andere activiteiten).

Vooral van de periode 1971 tot 1990 zijn we nog op zoek naar allerlei bewijsmateriaal. Heb je iets liggen dat hiervoor kan dienen, aarzel dan niet om de voorzitter te contacteren zodat hij alles kan inscannen of fotograferen. Je krijgt zeker alles terug.

Ook ideeën om het jubileumjaar extra in te vullen, zijn steeds welkom.

Dank voor jullie medewerking.

Wegenwerken

Het kruispunt 'Ossenhoek' is nog steeds onderbroken. De ritten via Sint-Pauwels zullen we omgeleid worden via de Puyveldestraat en Lijkveldestraat/Klapdorp naar Sint-Pauwels of Puyveldestraat en Vlasrootstraat naar Kemzeke.

Ook in de Neerstraat in Waasmunster zijn grote werkzaamheden gestart, waardoor we zeker anderhalf jaar niet langs deze weg richting Lokeren kunnen rijden. Wanneer we die richting uitmoeten, zullen de ritten omgeleid worden via Sinaai of Zele.

Hinder bouwwerken

De doorgang aan de rechterkant van de sporthal is versperd wegens de bouwwerken aan de school. Daarom raden we aan om langs links rond de sporthal te rijden om de cafetaria te bereiken. Om de start vlot te laten verlopen, vragen we dat de eerste groep zich na het tekenen van het controleblad zich ook links van de sporthal verzameld voor het vertrek. De tweede groep verzamelt achteraan het terras van de cafetaria. Wacht steeds tot de chauffeur van de volgwagen in de wagen zit en het vertreksein gegeven heeft vooraleer te vertrekken!

Dank voor jullie medewerking.

Lidmaatschap 2020

Het aansluitingsformulier voor het nieuwe seizoen staat op de website. Vanaf nu kan je je lidmaatschap verlengen. Je kan ook wachten tot de voorstelling van het nieuwe seizoen op de startvergadering op 1 februari 2020. Maak je aansluiting zeker in orde voor de start van het seizoen, zodat je van bij de eerste rit in orde bent met de verzekering.

Onze privacyverklaring is ongewijzigd, en het clubreglement is op enkele kleine details na ook onveranderd.

Download het toetredingsformulier hier en bezorg het ons ingevuld terug. Vergeet niet de vakjes aan te kruisen waarmee je akkoord gaat met onze privacyregels en het clubreglement.

Privacy

Op 25 mei 2018 werd de nieuwe privacywet van kracht. De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG; GDPR in het Engels) bepaalt dat iedereen die gegevens bijhoudt kenbaar moet maken welke gegevens bijgehouden worden, waarom dit gebeurt, en welke rechten en plichten hieraan verbonden zijn. Deze regels gelden niet alleen voor bedrijven, maar ook voor verenigingen, en dus ook voor de Belseelse Trappers.

Je kan onze privacyverklaring nalezen op de website.

Eigenlijk is dit gewoon een kwestie van gezond verstand. We gebruiken en bewaren je gegevens enkel voor de praktische organisatie van onze clubwerking en behandelen ze met de grootste zorg. Ze worden nooit gebruikt voor publicitaire doelen. En wie liever niet herkenbaar is op foto's of beeldmateriaal van de club, kan dit eenvoudig melden zodat de foto verwijderd wordt of onherkenbaar gemaakt.

Nieuwe leden

Nieuwe leden blijven welkom. Wie liever eerst eens wil proberen of onze club je bevalt, kan de eerste drie keren 'op proef' meerijden en daarna pas beslissen om echt aan te sluiten bij de Belseelse Trappers.