|
Klik op 'GPS' om de route op Plotaroute te bekijken en downloaden. Afwijkingen zijn steeds mogelijk. Volg de aanwijzingen van de kopmannen. |
De eerste weekends van het nieuwe seizoen gingen telkens gepaard met zonnig weer en niet al te veel wind. Hopelijk houdt deze trend aan voor de rest van het seizoen.
Door de krokusvakantie en karnaval was de opkomst misschien nog niet top, zeker bij de a-groep kan het nog een stuk beter.
Toch kan er een eerste tussenstand worden opgemaakt voor het nieuwe clubkampioenschap. Bekijk de stand na 16 maart bij de mannen en de vrouwen.
Op de website van Het Nieuwsblad verscheen daags na onze seizoensstart al een artikel met foto.
Het Laatste Nieuws was inderdaad het laatst ;-) en plaatste het
artikel pas een week later op hun website (wel met meer foto's).
Dank aan Julien Ghesquière om ook nu weer de lokale pers te informeren.
Ontdek het rittenschema voor beide groepen voor het seizoen 2025.
De printerversie kan je
hier downloaden.
Op de startvergadering werd een en ander al toegelicht. We herhalen alvast de belangrijkste punten.
Ook na de vermindering van het aantal dagritten vorig seizoen, kenden de overige dagritten maar matig succes. Omdat het niet te verantwoorden is om een volgwagen een hele dag mee te sturen met een handvol
fietsers, en dat ook volgens de verkeerswet eigenlijk maar is toegestaan vanaf 15 deelnemers, passen we nogmaals de opbouw van de rittenkalender aan. We beperken ons dit seizoen tot 1 dagrit om de 4 weken voor de a-groep.
2 keer gedurende het seizoen zal er ook een dagrit voor de b-groep zijn. Die dag zal de a-groep ook om 9 uur een dagrit rijden, in dezelfde richting van de b-groep. De leden van de a-groep zullen zoals de laatste jaren op de
tweedaagsen het geval was voor en na de middag een extra lus rijden zodat ze meer kilometers kunnen afleggen. De volgwagen blijft bij de tweede groep en kan bagage meenemen (lunchpakket, extra kledij, ...) voor de middagstop,
die beide groepen op dezelfde plaats op ongeveer dezelfde tijd zullen houden. In geval van nood kan de volgwagen ook opgeroepen worden voor bijstand bij de a-groep.
In de namiddag zal er om 13 uur ook steeds een (gezamelijke) rit zijn voor wie niet deelneemt aan de combi-dagritten.
De tussenliggende zaterdagen wisselt de a-groep de klassieke polderritten (zeedijk, Emmaroute, enz.) af met korte binnenlandse ritten (bijv. Sint-Lievens-Houtem, Peizegem, Opdorp, Heusden, ...).
Vanaf nu kan je je aansluiting voor 2025 in orde brengen. Het lidgeld blijft 40 euro, en ook de rest van het reglement blijft ongewijzigd.
Vul het Toetredingsformulier 2025 in en geef het af aan een bestuurslid of scan en
mail het naar het bestuur en schrijf het lidgeld over naar de clubrekening voor de
startrit.
Het laatste weekend van augustus is er weer het Trappersweekend. Deze keer trekken we naar zee, meer bepaald Bredene. We zullen verblijven in het gloednieuwe Ibis Styles Hotel.
Meer info volgt binnenkort. Inschrijven zal kunnen tot 1 mei.
Bij de start van een nieuw seizoen herhalen we graag nog eens enkele praktische afspraken zodat we vlot en veilig op weg kunnen. ...
* Vanzelfsprekend worden alle clubritten in de groen-zwarte clubkledij gereden. Wie niet in orde is met de kledij zal geen punten verdienen voor het clubkampioenschap.
* Kom tijdig naar het clublokaal om de startlijst te ondertekenen. De inschrijvingen worden afgesloten 5 minuten voor het startuur, zodat de volgwagenchauffeurs tijdig
bij de volgwagen zijn en direct kunnen aansluiten bij de groep na de start.
* De volgwagens hebben enkele reservewielen bij om onderweg mensen met platte band (of spaakbreuk) snel weer op weg te helpen. Is dit het geval, dan wacht de hele groep tot het wiel verwisseld is,
waarna we weer samen verder kunnen fietsen. Opgelet: de reservewielen zijn klassieke wielen voor velgremmen. Er is nog steeds geen consensus op het vlak van schrijfremmen,
zodat de club deze voorlopig nog niet zal aankopen. Er zijn verschillende diameters van remschijven die onderling niet compatibel zijn. Daarnaast zijn er ook verschillende keuzes op het vlak van assen (klassieke snelsluiting,
steekassen, met ook daar nog verschillende maten). De club kan helaas niet op maat van iedereen geschikte reservewielen aankopen. Wanneer iemand met schijfremmen pech heeft, zal de groep NIET wachten. De pechvogel heeft
de keuze om ter plaatse zelf de band te vervangen, dan de fiets in de volgwagen te steken, waarna de volgwagen de groep inhaalt en de pechvogel weer kan aansluiten. De andere keuze is direct in de volgwagen kruipen en bij
de aankomst in Belsele (of de middagstop tijdens lange ritten) de herstelling uit te voeren.
Kijk hier of de volgende rit droog blijft:
Het seizoen 2024 zit erop. Haal herinneringen op met de foto's in het foto-album 2024, met foto's van o.a. de seizoensstart, de Sponsorrondrit en nu ook (eindelijk) de foto's van de tweedaagse naar Kortrijk en van de kampioenschappen.
Nog meer Trappersfoto's? Een overzicht van alle fotoalbums
We beginnen aan het vierde jaar van 5 in onze groene cluboutfit. Is er ondertussen iets versleten, of wil je gewoon iets extra, geef dit dan zo snel mogelijk door aan het bestuur. De prijzen blijven onveranderd indien we minstens 2 stuks van hetzelfde model bestellen (maten mogen wel verschillend zijn). Voor minder courante modellen die we niet op stock houden, en waar we niet aan minstens 2 stuks komen, zullen we wel genoodzaakt zijn de echte kostprijs aan te rekenen.
Regelmatig verstuurt het bestuur belangrijke berichten via een mailinglijst in Google Groups naar alle leden van de Belseelse Trappers. Als je denkt of merkt dat jij deze berichten niet ontvangt, dan is jouw mailadres wellicht niet opgenomen in die lijst, of zit je er nog in met een oud adres. Stuur dan een mailtje naar bestuur@trappers.be zodat we dit kunnen rechtzetten en je voortaan weer automatisch op de hoogte blijft wanneer we een mail versturen.
Ook als je niet in de lijst bent opgenomen, of een mail van het bestuur verwijderd hebt, dan kan je die nog steeds online lezen op Google Groups.