|
Klik op 'GPS' om de route op Plotaroute te bekijken en downloaden. Afwijkingen zijn steeds mogelijk. Volg de aanwijzingen van de kopmannen. |
Ondanks de snijdende, koude wind, maar onder een stralende lentezon verzamelde een enthousiaste groep Trappers op zondag 26 februari voor de start van het seizoen 2023.
Op het menu stonden de traditionele eucharistieviering, fietszegening, korte rondrit en broodjesmaaltijd in het clublokaal.
Bekijk de foto's (fotografen: Wim en Gunther) en een kort Youtube-filmpje.
Vergeet niet je aansluiting voor 2023 in orde brengen zodat je verzekerd bent wanneer je meerijdt. Aan het lidgeld, Reglement en privacyregels is niets veranderd.
Print het Toetredingsformulier 2023 af en vul het in, en stuur een scan of foto, of stuur je gegevens per
mail naar het bestuur, of geef het formulier af aan een bestuurslid.
Op de startvergadering werd de rittenkalender voor 2023 voorgesteld. Deze is nu ook op de website te bekijken of af te
printen.
Stelselmatig wordt de website aangevuld met de info over het komende seizoen, de nieuwe ritten en het Trappersweekend naar Mol.
Wie eind vorig seizoen zijn lange broek binnenbracht om een rits te laten monteren, en die nog niet teruggekregen heeft, vragen we om dit zo snel mogelijk te regelen met José Van Clapdurp (gsm 0498 527 987).
Ook de bijbestelde extra kledij op het eind van het seizoen kan daar afgehaald worden.
Een nieuwe bestelling wordt tegen de seizoensstart naar de fabrikant gestuurd. Als je nog iets buiten de vaste stockmodellen wil bijkopen, dan is het nu het moment om te bestellen. Dankzij goede afspraken met onze
fabrikant kunnen wij alle kledij blijven aanbieden aan dezelfde prijzen, ondanks hogere kosten en inflatie die tegenwoordig overal voor prijsstijgingen zorgen.
Op zondag 2 oktober reden 9 dames de regelmatigheidstijdrit.
Bij lottrekking werden 3 richtsnelheden bepaald: 24,5 km/u, 25,75 km/u of 27,5 km/u. Ieder koos naar eigen inschatting een snelheid waarmee een onbekend parcours moest gereden worden. Na afloop bleek dit parcours
23,5 km lang te zijn. De geheime richttijden waren dus 57:33, 54:45 of 51:16.
Marie-Louise D'Hanis was de primus in de puntenstand, maar in de tijdrit liet ze het grootste verschil optekenen. Ze reed 2 minuten 22 seconden te traag.
Met slechts 19 seconden verschil met de richttijd was Christine Van Osselaer de beste. Zij is dus Clubkampioene 2022. Katrien Descheemaecker was 25 seconden te snel en werd zo Eerste Laureate, Ann Thibaut kreeg met
een verschil van 36 seconden het brons te pakken.
Nagenieten van het Trappersweekend kan met de foto's.
Nog meer Trappersfoto's? Een overzicht van alle fotoalbums
Bij de start van een nieuw seizoen herhalen we graag nog eens enkele praktische afspraken zodat we vlot en veilig op weg kunnen. ...
* Vanzelfsprekend worden alle clubritten in de nieuwe groen-zwarte clubkledij gereden. De oude clubkledij kan je nog dragen buiten clubverband, maar niet meer tijdens de clubritten. Wie niet in orde is met de kledij zal geen
punten verdienen voor het clubkampioenschap.
* Kom tijdig naar het clublokaal om de startlijst te ondertekenen. De inschrijvingen worden afgesloten 5 minuten voor het startuur, zodat de volgwagenchauffeurs tijdig bij de volgwagen zijn en direct kunnen
aansluiten bij de groep na de start.
Bij het ondertekenen vragen we vanaf volgende week opnieuw 50 cent inschrijvingsgeld voor de onkosten van volgwagens en chauffeurs. De voorbij 2 jaren hebben
we deze bijdrage kwijtgescholden ter compensatie van het beperkte programma, maar nu alles hopelijk weer normaal zal kunnen doorgaan, zien wij ons verplicht weer een kleine bijdrage te voor de onkosten aan te rekenen.
Een halve euro is niet veel, maar bij gemiddeld 3000 ritten per seizoen betekent dit 1500 euro voor de clubkas, toch een niet te verwaarlozen som. Wij rekenen op jullie begrip.
* Een jaarlijks terugkerende opmerking is de richtsnelheid. Bij deze nog maar eens een oproep om de snelheid na te leven. Sneller is zeker niet altijd en voor iedereen beter. Integendeel. De richtsnelheid voor de a-groep is
MAXIMAAL 30 km/u, voor de b-groep streven we naar maximum 27 km/u. Dit is de rijsnelheid, niet de gemiddelde snelheid, want om een dergelijk gemiddelde te halen zou je zeker 4-5 km/u sneller moeten rijden, rekening
houdende met vertragen in de bochten, voorrang, enz.
Wie toch wat meer inspanning wil, is van harte welkom om af en toe een stukje kopwerk te verrichten. Studies hebben al genoeg bewezen dat de bescherming van een peloton 30 tot 40 % voordeel oplevert. Dus als je niet moe
genoeg bent wanneer we weer in Belsele zijn, dan neem je volgende keer maar eens een stukje kopwerk op jou. Zeker voor de b-ritten op zaterdag zijn we op zoek naar mensen die deze taak af en toe op zich willen nemen.
Nogmaals: het is niet de bedoeling zo de snelheid op te drijven! Hou je aan de richtsnelheid. De andere leden zullen je inspanning zeker waarderen.
En wie toch sneller wil rijden dan de aangeraden 30 km/u heeft daarvoor nog altijd de stukken vrije snelheid. In elke oefenrit zit bijna 20 km waar je kan rijden zo snel je wil. Hou ook hier steeds rekening met de verkeersregels
en andere weggebruikers en hou het veilig. Er is niets te verdienen in een stuk vrije snelheid, maar bij een ongeval is veel meer te verliezen! Wacht op de afgesproken eindpunten tot de groep er is, maak plaats en sluit
voorzichtig weer aan.
* De volgwagens hebben enkele reservewielen bij om onderweg mensen met platte band (of spaakbreuk) snel weer op weg te helpen. Is dit het geval, dan wacht de hele groep tot het wiel verwisseld is, waarna we weer samen
verder kunnen fietsen. Opgelet: de reservewielen zijn klassieke wielen voor velgremmen. Er is nog steeds geen consensus op het vlak van schrijfremmen, zodat de club deze voorlopig nog niet zal aankopen. Er zijn verschillende
diameters van remschijven die onderling niet compatibel zijn. Daarnaast zijn er ook verschillende keuzes op het vlak van assen (klassieke snelsluiting, steekassen, met ook daar nog verschillende maten). De club kan helaas niet op maat
van iedereen geschikte reservewielen aankopen. Wanneer iemand met schijfremmen pech heeft, zal de groep NIET wachten. De pechvogel heeft de keuze om ter plaatse zelf de band te vervangen, dan de fiets in de volgwagen te steken,
waarna de volgwagen de groep inhaalt en de pechvogel weer kan aansluiten. De andere keuze is direct in de volgwagen kruipen en bij de aankomst in Belsele (of de middagstop tijdens lange ritten) de herstelling uit te voeren.
Een week na de dames maakten de heren in een ongezien spannende regelmatigheidstijdrit uit wie Clubkampioen 2022 zou worden.
Als richtsnelheden was er keuze tussen 25,75 km/u, 26,5km/u en 29,75 km/u. Het onbekende parcours was 25,190 km lang, zodat de richttijden 58:42, 57:02 en 50:48 waren.
3 deelnemers bleven ex-aequo op 5 seconden van de richttijd, zodat de puntenstand de uiteindelijke volgorde bepaalde, maar over de kampioen was geen twijfel: Rudy Van Damme reed exact de gevraagde tijd en is zo
al voor de vijfde keer Clubkampioen. Willy Temmerman strandde andermaal op de tweede plaats, Eric Van Pottelberg werd Tweede Laureaat, Wally Verbeke was de ongelukkige die net van het podium viel.
Eric Janssens leidt al jaren het klassement van het hoogste aantal gereden Trappersritten. Dit weekend rondde hij de kaap van liefst 1900 ritten sinds de telling wordt bijgehouden in 1976! Eric was toen al
5 jaar lid van de Trappers, dus in werkelijkheid heeft hij misschien wel al 2000 Trappersritten op zijn teller. Van harte proficiat Eric voor zoveel clubliefde!
Een bedreiging voor zijn toppositie in het all-time rittenklassement is er de eerste jaren nog niet direct. Paul Deyaert is de eerste achtervolger, met 1822 ritten. Rudy Van Damme heeft al 1806 Trappersritten op
zijn palmares, De top 5 wordt nog aangevuld door voorzitter Gunther Daman (1727 ritten) en Romain Wauters (1659 ritten).
Per seizoen kan je tegenwoordig aan maximum ongeveer 65 ritten deelnemen. In de beginjaren was het seizoen korter en lag dit aantal dus lager.
Kijk hier of de volgende rit droog blijft:
Regelmatig verstuurt het bestuur belangrijke berichten via een mailinglijst in Google Groups naar alle leden van de Belseelse Trappers. Als je denkt of merkt dat jij deze berichten niet ontvangt, dan is jouw mailadres wellicht niet opgenomen in die lijst, of zit je er nog in met een oud adres. Stuur dan een mailtje naar bestuur@trappers.be zodat we dit kunnen rechtzetten en je voortaan weer automatisch op de hoogte blijft wanneer we een mail versturen.
Ook als je niet in de lijst bent opgenomen, of een mail van het bestuur verwijderd hebt, dan kan je die nog steeds online lezen op Google Groups.