Groep1
datum uur km punten
za 2/07/229:00Belsele - Geraardsbergen - Belsele GPS1673
zo 3/07/229:00Graauw GPS691
 
Groep2
datum uur km punten
za 2/07/2213:00Muco GR GPS 711
zo 3/07/229:00Verrebroek GPSMR581
 

Klik op 'GPS' om de route op Plotaroute te bekijken en downloaden. Afwijkingen zijn steeds mogelijk. Volg de aanwijzingen van de kopmannen.
Opgelet: correctie starturen 25/6 en 2/7!

Correctie foutjes in kalender

Opgelet: in de eerder gepubliceerde kalender zijn foutjes geslopen bij de starturen van de ritten op 25/6 en 2/7. De rit naar Serskamp is een namiddagrit met start om 13:00. De week nadien start de lange rit Belsele - Geraardsbergen - Belsele vanzelfsprekend 's morgens om 9 uur!

Als je de kalender afgeprint hebt, vind je hier de verbeterde versie.

Tussenstand clubkampioenschap

De tussenstand voor het clubkampioenschap is bijgewerkt tot eind juni. Bekijk de tussenstand hier of via het menu.

De rit Berlare van de b-groep op zondag 20/3 krijgt geen punten. De rit werd door de sneeuwval afgebroken waardoor er minder dan een uur gefietst is. Het reglement stelt in punt 5.6 dat er minstens een uur moet gereden worden om punten te verdienen. De rit telt wel mee voor het deelnamepercentage voor de materiaalpremie.

Sponsorrondrit

Op Pinkstermaandag reden we langs al onze sponsors. Ter gelegenheid van onze nieuwe uitrusting maakten we overal een groepsfoto. Bekijk hier de foto's.

Foto's

In dit fotoalbum zijn foto's van verschillende Trappersritten van dit seizoen verzameld (passage RVV, Muur-Bosberg, Kempenroute, Vlaamse Ardennenrit,...

Foto's van de seizoensstart vind je in dit fotoalbum.

De foto's van de sponsorrondrit zie je hier.

Nog meer Trappersfoto's? Een overzicht van alle fotoalbums met o.a. foto's van enkele vorige Trappersweekends.

We hebben nog tientallen oudere foto's die vroeger op Picasaweb stonden die nog opnieuw online moeten geplaatst worden. Nadat deze Picasa stopte, kozen we voor Flickr om de foto's te delen, maar ondertussen is deze site ook al niet meer zo gebruiksvriendelijk (elke foto moet apart geьpload worden, in plaats van meerdere foto's tegelijk te kunnen selecteren en publiceren), zodat er heel wat tijd in kruipt. Ook andere alternatieven (Google Photo, enz.) hebben elk hun eigen voor- en nadelen. We blijven zoeken naar het beste alternatief om foto's te kunnen publiceren, gerangschikt volgens thema in verschillende albums, en gezien het grote aantal liefst zonder beperking qua aantal of formaat. Wie tips heeft mag dit altijd laten weten.

Woensdagavondritten

De avonden zijn stilaan weer lang genoeg om 's avonds nog een stukje te kunnen fietsen.

Er wordt in clubverband gefietst op woensdagavond. We verzamelen om 18:25 aan het station van Belsele voor een tocht van ongeveer 60 km. Er wordt gereden aan het tempo van de b-groep. Voor wie sneller wil rijden, zit er een stuk vrije snelheid in. De groep snijdt een stukje af, zodat het eindpunt bijna gelijktijdig wordt bereikt en niemand moet wachten om weer samen naar Belsele terug te rijden.

De woensdagavondritten tellen niet mee voor clubkampioenschap of materiaalpremie. Er is ook geen volgwagen, dus voorzie zelf het nodige om bij pech verder te kunnen.

Praktische afspraken

Bij de start van een nieuw seizoen herhalen we graag nog eens enkele praktische afspraken zodat we vlot en veilig op weg kunnen. ...
* Vanzelfsprekend worden alle clubritten in de nieuwe groen-zwarte clubkledij gereden. De oude clubkledij kan je nog dragen buiten clubverband, maar niet meer tijdens de clubritten. Wie niet in orde is met de kledij zal geen punten verdienen voor het clubkampioenschap.
* Kom tijdig naar het clublokaal om de startlijst te ondertekenen. De inschrijvingen worden afgesloten 5 minuten voor het startuur, zodat de volgwagenchauffeurs tijdig bij de volgwagen zijn en direct kunnen aansluiten bij de groep na de start.
Bij het ondertekenen vragen we vanaf volgende week opnieuw 50 cent inschrijvingsgeld voor de onkosten van volgwagens en chauffeurs. De voorbij 2 jaren hebben we deze bijdrage kwijtgescholden ter compensatie van het beperkte programma, maar nu alles hopelijk weer normaal zal kunnen doorgaan, zien wij ons verplicht weer een kleine bijdrage te voor de onkosten aan te rekenen. Een halve euro is niet veel, maar bij gemiddeld 3000 ritten per seizoen betekent dit 1500 euro voor de clubkas, toch een niet te verwaarlozen som. Wij rekenen op jullie begrip.
* Een jaarlijks terugkerende opmerking is de richtsnelheid. Bij deze nog maar eens een oproep om de snelheid na te leven. Sneller is zeker niet altijd en voor iedereen beter. Integendeel. De richtsnelheid voor de a-groep is MAXIMAAL 30 km/u, voor de b-groep streven we naar maximum 27 km/u. Dit is de rijsnelheid, niet de gemiddelde snelheid, want om een dergelijk gemiddelde te halen zou je zeker 4-5 km/u sneller moeten rijden, rekening houdende met vertragen in de bochten, voorrang, enz.
Wie toch wat meer inspanning wil, is van harte welkom om af en toe een stukje kopwerk te verrichten. Studies hebben al genoeg bewezen dat de bescherming van een peloton 30 tot 40 % voordeel oplevert. Dus als je niet moe genoeg bent wanneer we weer in Belsele zijn, dan neem je volgende keer maar eens een stukje kopwerk op jou. Zeker voor de b-ritten op zaterdag zijn we op zoek naar mensen die deze taak af en toe op zich willen nemen. Nogmaals: het is niet de bedoeling zo de snelheid op te drijven! Hou je aan de richtsnelheid. De andere leden zullen je inspanning zeker waarderen.
En wie toch sneller wil rijden dan de aangeraden 30 km/u heeft daarvoor nog altijd de stukken vrije snelheid. In elke oefenrit zit bijna 20 km waar je kan rijden zo snel je wil. Hou ook hier steeds rekening met de verkeersregels en andere weggebruikers en hou het veilig. Er is niets te verdienen in een stuk vrije snelheid, maar bij een ongeval is veel meer te verliezen! Wacht op de afgesproken eindpunten tot de groep er is, maak plaats en sluit voorzichtig weer aan.
* De volgwagens hebben enkele reservewielen bij om onderweg mensen met platte band (of spaakbreuk) snel weer op weg te helpen. Is dit het geval, dan wacht de hele groep tot het wiel verwisseld is, waarna we weer samen verder kunnen fietsen. Opgelet: de reservewielen zijn klassieke wielen voor velgremmen. Er is nog steeds geen consensus op het vlak van schrijfremmen, zodat de club deze voorlopig nog niet zal aankopen. Er zijn verschillende diameters van remschijven die onderling niet compatibel zijn. Daarnaast zijn er ook verschillende keuzes op het vlak van assen (klassieke snelsluiting, steekassen, met ook daar nog verschillende maten). De club kan helaas niet op maat van iedereen geschikte reservewielen aankopen. Wanneer iemand met schijfremmen pech heeft, zal de groep NIET wachten. De pechvogel heeft de keuze om ter plaatse zelf de band te vervangen, dan de fiets in de volgwagen te steken, waarna de volgwagen de groep inhaalt en de pechvogel weer kan aansluiten. De andere keuze is direct in de volgwagen kruipen en bij de aankomst in Belsele (of de middagstop tijdens lange ritten) de herstelling uit te voeren.

Clubkledij

De eerste nabestelling van Cycler is geleverd. Wie iets besteld heeft kan dit na afspraak ophalen bij José Van Clapdurp.

De voorraad met de basiskledingstukken (trui korte mouwen, lange mouwen, korte broek, lange broek, windvestje) is aangevuld. Wie iets wil bijkopen kan hiervoor ook terecht bij José.

Wie nog andere kledij wil kopen (bijv. regenjas, tussenseizoensjas, enz) of kledij met aangepaste maten (verkorte mouwen of broekspijpen) kan steeds zijn bestelling doorgeven. Zodra we genoeg bestellingen verzameld hebben, geven we deze door aan fabrikant Cycler. Wellicht wordt de volgende bestelling in september geplaatst zodat de levering tegen het eind van het seizoen kan gebeuren.

Trappersweekend 26-28 augustus 2022 in Roosteren (NL)

De inschrijvingen voor het Trappersweekend zijn afgesloten. We noteren 28 deelnemers, waaronder 22 fietsers.

Gezien het eerder beperkte deelnemersaantal zullen we in 1 groep rijden, aan een tempo dat voor iedereen geschikt is.

Lees hier alles over het Trappersweekend (later meer).

Buienradar

Kijk hier of de volgende rit droog blijft:

Mailinglijst Belseelse Trappers

Regelmatig verstuurt het bestuur belangrijke berichten via een mailinglijst in Google Groups naar alle leden van de Belseelse Trappers. Als je denkt of merkt dat jij deze berichten niet ontvangt, dan is jouw mailadres wellicht niet opgenomen in die lijst, of zit je er nog in met een oud adres. Stuur dan een mailtje naar bestuur@trappers.be zodat we dit kunnen rechtzetten en je voortaan weer automatisch op de hoogte blijft wanneer we een mail versturen.

Ook als je niet in de lijst bent opgenomen, of een mail van het bestuur verwijderd hebt, dan kan je die nog steeds online lezen op Google Groups.

Clubkampioenen 2021: Alice Deboom en Boudewijn Macharis

In frisse en mistige omstandigheden streden zowel de dames als de heren van de Belseelse Trappers op zondag 10 oktober 2021 om de prijzen in een regelmatigheidstijdrit over onbekend parcours aan een bij lottrekking gekozen richtsnelheid. ...
Alice Deboom reed slechts 4 seconden sneller dan de onbekende richttijd en werd zo voor de tweede keer Clubkampioene. Ann Laureys deed 1 seconde minder goed (5 seconden te traag), Viviane Van Acker pakt brons (21 seconden te laat).
De tijdverschillen met de richttijden waren iets groter bij de heren, maar het resultaat was nog spannender dan bij de dames. Zowel Boudewijn Macharis als Garry Vercauteren bleven 23 seconden van de richttijd verwijderd. Het clubreglement werd geraadpleegd om uitsluitsel te geven. De puntenstand is dan van belang. Maar beiden stonden ook daar gelijk. Ook dat is voorzien in het reglement, zodat naar het aantal gereden ritten in dit seizoen werd gekeken. Daar liet Boudewijn 33 ritten optekenen, en Garry slechts 31 zodat Boudewijn Macharis zich clubkampioen 2021 mag noemen. Het podium werd vervolledigd door Marc Ruythooren, die al bijna van in het begin lid is van de Belseelse Trappers.
Bekijk de uitslagen van de kampioenschappen bij de dames en heren.

Sponsors