Groep1
datum uur km punten
za 21/05/2213:00Westdorpe GPS971
zo 22/05/229:00Memorial Filip Hoens GPS701
 
Groep2
datum uur km punten
za 21/05/2213:00Fortenroute (GR) GPS 701
zo 22/05/229:00Saeftinge (kort) GPSSS651
 

Klik op 'GPS' om de route op Plotaroute te bekijken en downloaden. Afwijkingen zijn steeds mogelijk. Volg de aanwijzingen van de kopmannen.

Trappersweekend 26-28 augustus 2022 in Roosteren (NL)

Vergeet niet in te schrijven voor het Trappersweekend, dat dit jaar zal doorgaan van 26 tot 28 augustus! Binnen enkele dagen verwacht het hotel het deelnemersaantal van onze groep, zodat zij indien wij niet het hele hotel volzetten de resterende kamers kunnen aanbieden aan andere gasten. Wie te laat inschrijft riskeert zo dus geen plaats meer te hebben.

We verblijven dit jaar in de Roosterhoeve in Roosteren (NL Limburg), waar we 10 jaar geleden ook al eens te gast waren.

De ritten zijn ondertussen ook uitgetekend en (deels) verkend. Op zaterdag is er een volledig vlakke rit naar het noorden van de provincie Limburg. Op zondag is er een kortere rit met beperkt klimwerk, dat voor iedereen haalbaar is.

Hier alles over het Trappersweekend en het inschrijvingsformulier.

Woensdagavondritten

De avonden zijn stilaan weer lang genoeg om 's avonds nog een stukje te kunnen fietsen.

Er wordt in clubverband gefietst op woensdagavond. We verzamelen om 18:25 aan het station van Belsele voor een tocht van ongeveer 60 km. Er wordt gereden aan het tempo van de b-groep. Voor wie sneller wil rijden, zit er een stuk vrije snelheid in. De groep snijdt een stukje af, zodat het eindpunt bijna gelijktijdig wordt bereikt en niemand moet wachten om weer samen naar Belsele terug te rijden.

De woensdagavondritten tellen niet mee voor clubkampioenschap of materiaalpremie. Er is ook geen volgwagen, dus voorzie zelf het nodige om bij pech verder te kunnen.

Foto's

Er zijn 2 nieuwe foto-albums aangemaakt. Bij de passage van de Ronde Van Vlaanderen maakte Danny Durinck enkele foto's.

Ook tijdens de rit naar de Muur en Bosberg werden boven op die tweede helling enkele foto's gemaakt.

Tussenstand clubkampioenschap

De tussenstand voor het clubkampioenschap is bijgewerkt tot 15/5. Bekijk de tussenstand hier of via het menu.

De rit Berlare van de b-groep op zondag 20/3 krijgt geen punten. De rit werd door de sneeuwval afgebroken waardoor er minder dan een uur gefietst is. Het reglement stelt in punt 5.6 dat er minstens een uur moet gereden worden om punten te verdienen. De rit telt wel mee voor het deelnamepercentage voor de materiaalpremie.

Seizoensstart (update 16/4)

Klik voor fullsize Klik voor fullsize

Klik op de foto's om ze in volledige resolutie te bekijken (afhankelijk van je schermgrootte kan je zelfs nog eens verder uitzoomen want de foto's zijn respectievelijk 3074 en 2048 pixels breed).

Meer foto's (door Gunther en Wim) vind je in het Foto-album seizoensstart 2022.

In Het Nieuwsblad van maandag 7 maart staat al de foto die na de mis werd gemaakt. Klik hier voor het krantenknipsel. Op de website van de krant kan je het online bekijken (de foto is voor iedereen zichtbaar, het bijhorende kleine artikel enkel voor abonnees).

Hetzelfde online artikel is ook bij Gazet Van Antwerpen te zien.

Update 23/3: Ook HLN.be publiceert vandaag op hun website een artikeltje en foto n.a.v. onze seizoensstart en nieuwe outfit.

Update 16/4: Na anderhalve maand vond ook Rondom nog plaats in hun weekblad (editie 20/4) voor een publicatie.

Praktische afspraken

Bij de start van een nieuw seizoen herhalen we graag nog eens enkele praktische afspraken zodat we vlot en veilig op weg kunnen. ...
* Vanzelfsprekend worden alle clubritten in de nieuwe groen-zwarte clubkledij gereden. De oude clubkledij kan je nog dragen buiten clubverband, maar niet meer tijdens de clubritten. Wie niet in orde is met de kledij zal geen punten verdienen voor het clubkampioenschap.
* Kom tijdig naar het clublokaal om de startlijst te ondertekenen. De inschrijvingen worden afgesloten 5 minuten voor het startuur, zodat de volgwagenchauffeurs tijdig bij de volgwagen zijn en direct kunnen aansluiten bij de groep na de start.
Bij het ondertekenen vragen we vanaf volgende week opnieuw 50 cent inschrijvingsgeld voor de onkosten van volgwagens en chauffeurs. De voorbij 2 jaren hebben we deze bijdrage kwijtgescholden ter compensatie van het beperkte programma, maar nu alles hopelijk weer normaal zal kunnen doorgaan, zien wij ons verplicht weer een kleine bijdrage te voor de onkosten aan te rekenen. Een halve euro is niet veel, maar bij gemiddeld 3000 ritten per seizoen betekent dit 1500 euro voor de clubkas, toch een niet te verwaarlozen som. Wij rekenen op jullie begrip.
* Een jaarlijks terugkerende opmerking is de richtsnelheid. Bij deze nog maar eens een oproep om de snelheid na te leven. Sneller is zeker niet altijd en voor iedereen beter. Integendeel. De richtsnelheid voor de a-groep is MAXIMAAL 30 km/u, voor de b-groep streven we naar maximum 27 km/u. Dit is de rijsnelheid, niet de gemiddelde snelheid, want om een dergelijk gemiddelde te halen zou je zeker 4-5 km/u sneller moeten rijden, rekening houdende met vertragen in de bochten, voorrang, enz.
Wie toch wat meer inspanning wil, is van harte welkom om af en toe een stukje kopwerk te verrichten. Studies hebben al genoeg bewezen dat de bescherming van een peloton 30 tot 40 % voordeel oplevert. Dus als je niet moe genoeg bent wanneer we weer in Belsele zijn, dan neem je volgende keer maar eens een stukje kopwerk op jou. Zeker voor de b-ritten op zaterdag zijn we op zoek naar mensen die deze taak af en toe op zich willen nemen. Nogmaals: het is niet de bedoeling zo de snelheid op te drijven! Hou je aan de richtsnelheid. De andere leden zullen je inspanning zeker waarderen.
En wie toch sneller wil rijden dan de aangeraden 30 km/u heeft daarvoor nog altijd de stukken vrije snelheid. In elke oefenrit zit bijna 20 km waar je kan rijden zo snel je wil. Hou ook hier steeds rekening met de verkeersregels en andere weggebruikers en hou het veilig. Er is niets te verdienen in een stuk vrije snelheid, maar bij een ongeval is veel meer te verliezen! Wacht op de afgesproken eindpunten tot de groep er is, maak plaats en sluit voorzichtig weer aan.
* De volgwagens hebben enkele reservewielen bij om onderweg mensen met platte band (of spaakbreuk) snel weer op weg te helpen. Is dit het geval, dan wacht de hele groep tot het wiel verwisseld is, waarna we weer samen verder kunnen fietsen. Opgelet: de reservewielen zijn klassieke wielen voor velgremmen. Er is nog steeds geen consensus op het vlak van schrijfremmen, zodat de club deze voorlopig nog niet zal aankopen. Er zijn verschillende diameters van remschijven die onderling niet compatibel zijn. Daarnaast zijn er ook verschillende keuzes op het vlak van assen (klassieke snelsluiting, steekassen, met ook daar nog verschillende maten). De club kan helaas niet op maat van iedereen geschikte reservewielen aankopen. Wanneer iemand met schijfremmen pech heeft, zal de groep NIET wachten. De pechvogel heeft de keuze om ter plaatse zelf de band te vervangen, dan de fiets in de volgwagen te steken, waarna de volgwagen de groep inhaalt en de pechvogel weer kan aansluiten. De andere keuze is direct in de volgwagen kruipen en bij de aankomst in Belsele (of de middagstop tijdens lange ritten) de herstelling uit te voeren.

Clubkledij

De eerste nabestelling is aan Cycler doorgegeven en zal begin mei geleverd worden. ...
Standaardkledij uit het basispakket kan ten allen tijden bijgekocht worden uit de stock bij José Van Clapdurp.
Andere kledij kan ook besteld worden. Dit gaat dan over de basismodellen die op maat aangepast werden volgens de opmetingen tijdens de pasdagen (bijv. ingekorte mouwen of broekspijpen), of kledij die niet in het basispakket zit (bijvoorbeeld regenjasjes, tussenseizoensjas, driekwartsbroek, handschoenen, enz.). Indien we genoeg bestellingen verzameld hebben, zullen deze ook doorgestuurd worden, waarna de levering een zestal weken daarna verwacht mag worden.
Vragen of problemen met de kledij? Aarzel niet om het bestuur te contacteren zodat we kunnen zien wat wer eraan kunnen verhelpen. Klein verstelwerk (bijv. rits vervangen) belooft Cycler binnen een tiental dagen op te lossen.

Buienradar

Kijk hier of de volgende rit droog blijft:

Mailinglijst Belseelse Trappers

Regelmatig verstuurt het bestuur belangrijke berichten via een mailinglijst in Google Groups naar alle leden van de Belseelse Trappers. Als je denkt of merkt dat jij deze berichten niet ontvangt, dan is jouw mailadres wellicht niet opgenomen in die lijst, of zit je er nog in met een oud adres. Stuur dan een mailtje naar bestuur@trappers.be zodat we dit kunnen rechtzetten en je voortaan weer automatisch op de hoogte blijft wanneer we een mail versturen.

Ook als je niet in de lijst bent opgenomen, of een mail van het bestuur verwijderd hebt, dan kan je die nog steeds online lezen op Google Groups.

Clubkampioenen 2021: Alice Deboom en Boudewijn Macharis

In frisse en mistige omstandigheden streden zowel de dames als de heren van de Belseelse Trappers op zondag 10 oktober 2021 om de prijzen in een regelmatigheidstijdrit over onbekend parcours aan een bij lottrekking gekozen richtsnelheid. ...
Alice Deboom reed slechts 4 seconden sneller dan de onbekende richttijd en werd zo voor de tweede keer Clubkampioene. Ann Laureys deed 1 seconde minder goed (5 seconden te traag), Viviane Van Acker pakt brons (21 seconden te laat).
De tijdverschillen met de richttijden waren iets groter bij de heren, maar het resultaat was nog spannender dan bij de dames. Zowel Boudewijn Macharis als Garry Vercauteren bleven 23 seconden van de richttijd verwijderd. Het clubreglement werd geraadpleegd om uitsluitsel te geven. De puntenstand is dan van belang. Maar beiden stonden ook daar gelijk. Ook dat is voorzien in het reglement, zodat naar het aantal gereden ritten in dit seizoen werd gekeken. Daar liet Boudewijn 33 ritten optekenen, en Garry slechts 31 zodat Boudewijn Macharis zich clubkampioen 2021 mag noemen. Het podium werd vervolledigd door Marc Ruythooren, die al bijna van in het begin lid is van de Belseelse Trappers.
Bekijk de uitslagen van de kampioenschappen bij de dames en heren.

Sponsors